حضور اتباع غیرقانونی در این استان ممنوع شد

به گزارش پارسینه؛ احمد موقری قبل از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان در دادگستری استان بااشاره به وظیفه سنگین دادگستری و دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری و مبارزه با جرائم اظهار کرد: حجم سنگین پرونده‌های وارده، کار این دستگاه را بسیار سخت می کند و همین موضوع اهمیت ویژه پیشگیری از جرائم را نمایان می‌سازد.

 وی در ادامه با تاکید بر نقش مردم در گزارش هر گونه فساد به دستگاه قضایی گفت: سامانه سجام در بخش گزارش‌های مردمی خود، آماده پذیرش نظرات و گزارش های عموم مردم است که البته اطمینان می‌دهیم ارسال‌کنندگان گزارش به صورت ناشناس باقیمانده و قطعا به موضوعشان رسیدگی می‌شود.

برخورد با وام‌گیرنده ۱۰۰ میلیاردی با گزارشات مردمی

موقری ادامه داد: سال گذشته یک فرد عادی از طریق این سامانه، گزارش وام صد میلیاردی از یکی از بانک‌های استان را در این سامانه سجام گزارش داده بود که در اسرع وقت، موضوع مورد رسیدگی قرار گرفته و با خاطیان به شدت برخورد شده و این صد میلیارد با گزارش مردمی به بیت‌المال برگردانده شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان‌شرقی متذکر شد: همچنین شهروندی ناشناخته از یکی از روستاهای دورافتاده استان گزارشی از یک ساخت و ساز غیرمجاز داده بود که در نهایت با رسیدگی به موضوع، دستور تخریب این بنا صادر شد.

وی با دعوت از مردم برای مشارکت در گزارش تخلفات و جرائم صورت گرفته در سامانه سجام بیان داشت: اطمینان لازم را برای رسیدگی به این شکایات و گزارشات می دهیم.

برخورد با هرگونه تبعه غیرمجاز خارجی در استان

موقری در ادامه با اشاره به موضوع دستگیری اتباع بیگانه در استان تصریح کرد: بارها گفته‌ایم که حضور اتباع بیگانه حتی اگر مجوز اقامت کشور ایران را داشته باشند،چ در استانی چون آذربایجان شرقی ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۱۰ نفر تبعه غیر ایرانی مجاز به اقامت در استان هستند که بیشتر این افراد نیز تبعه چینی بوده و برای اموری چون نصب یا راه اندازی تاسیسات وارد استان شده و در کارخانجات مشغول هستند و در مدت کمی، استان را ترک خواهند کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: به جز این افراد، سایر تبعه‌های غیر ایرانی را دستگیر کرده و با ارسال آن ها به اردوگاه، در سریع ترین زمان، آنان را به ابتدا به مرز و سپس به کشور خود، باز می گردانیم.

وی از دستگیری ۴۰۰ تبعه خارجی غیرمجاز در استان طی شش ماهه اول سال خبر داد و ابراز کرد: در مورد اتباع افغانستانی، غالب این افراد عبوری و در حال حمل و نقل بوده و قصد سفر به ترکیه را داشته اند اما به هر حال با هر گونه حضور این افراد برخورد می‌شود.

به کارگیری اتباع خارجی در کارخانجات استان برخورد شدیدی به دنبال دارد

موقری در پاسخ به سوالی در خصوص حضور کارگران تبعه افغانستان در کارخانجات استان و نحوه برخورد با آنان گفت: این موضوع با شدت برخورد بیشتری در وهله اول توسط اداره کار و سپس دستگاه قضا همراه بوده و چندین کارفرما در استان نیز بدین دلیل مورد برخورد و جریمه قرار گرفته اند که در صورت مشاهده این موضوع، شدت برخوردها بیشتر خواهد بود.

وی همچنین از ورود دستگاه قضا در حوزه رسیدگی به شکایات مردم در بخش خدمات شهری خبر داده و در خصوص مطالبات خبرنگاری در زمینه رسیدگی به پل‌های عابر پیاده و راه اندازی مجدد آسانسور ویژه سالمندان در برخی از آنان قول همکاری و پیگیری داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: اخیرا در یکی از بیمارستان‌های شهر آمار سرقت خودرو و لوازم داخل آن افزایش یافته بود که با همکاری شهرداری و نصب دوربین های مداربسته، این مشکل مرتفع شده است.


منبع:


فارس

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn