فروش قسطی خودرو بازگشت – ساناپرس

به گزارش ساناپرس، اخبار منتشر شده از عرضه برخی محصولات شرکت های واردکننده به صورت قسطی خبر می دهد. برخی شرکت های واردکننده محصولات برندهای جهانی خودروساز را به صورت اقساطی واگذار می کنند.

به نظر می رسد دلیل این مساله را باید بی میلی برخی متقاضیان به خرید خودروهای وارداتی عرضه شده جست و جو کرد.

واردات خودرو بعد از نهایی شدن آیین نامه اجرایی واردات خودرو در شهریور 1401 در دستورکار قرار گرفت. اما تا پایان 1401 خبری از حضور برندهای جهانی خودروساز در بازار نبود و تنها اولین عرضه محصولات برندهای جهانی خودروساز در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برگزار شد.

سال 1402 از راه رسید و کم کم شاهد ترخیص خودروهای وارداتی بودیم اما تا پایان نیمه اول خبری از خودروهای وارداتی در بازار نبود.

آمارهای منتشر شده گمرک از ورود حدود 11 هزار و 100 دستگاه خودروی سواری به صورت قطعی از گمرک خبر می دهد.

اما جدیدترین آمارهای منتشر شده توسط کمرگ نشان می دهد تا پایان شهریور 1403 در مجموع حول و حوش 22 هزار و 250 دستگاه انواع خودروی سواری به صورت قطعی از گمرک سراسر کشور ترخیص شده است.

رشد عرضه در کنار بی میلی مشتریان برای در اختیار گرفتن برخی از خودروهای عرضه شده سبب شده تا شرکت های واردکننده به نوعی مجبور شوند تا فروش قسطی را در دستورکار قرار دهند.

نکته قابل توجه اینکه این فروش قسطی بدون بهره است و خریداران تنها قیمت خودرو را بدون سود به شرکت واردکننده پرداخت می کنند.

ناشناخته بودن تعدادی از برندهای وجود در بازار و همچنین هزینه نگهداری خودروهای وارداتی از دلایل دیگری هستند که مشتریان را نسبت به در اختیار گرفتن برخی محصولات برندهای جهانی خودروساز بی میل کرده و شرکت های واردکننده برای جذب نظر مشتریان فروش محصولات خود به صورت فروش قسطی بدون بهره را در برنامه فروش خود جای داده اند.

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn