ایران می خواهد مرا بکشد

دونالد ترامپ نامزد مورد حمایت جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شده، ایران قصد کشتن او را دارد.

دونالد ترامپ نامزد مورد حمایت جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شده، ایران قصد کشتن او را دارد.

 

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، ترامپ در حساب خود در شبکه اجتماعی “تروث سوشال” مدعی شد، تهدیدات بزرگی از سوی ایران علیه جان او وجود دارد و افزود که اقدامات ایران موفقیت آمیز نبوده است “اما آنها دوباره تلاش خواهند کرد.”

 

ادعای ترامپ پس از آن صورت گرفت که ستاد انتخاباتی او در بیانیه ای اعلام کرد مقامات اطلاعاتی آمریکا روز سه شنبه (دیروز) در مورد تهدیدات ادعایی ایران برای ترور او، این ستاد را آگاه کرده اند.

ستاد ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: “رئیس‌جمهور ترامپ اوایل امروز از سوی دفتر مدیر اطلاعات ملی درباره تهدیدهای واقعی و خاص ایران برای ترور وی در تلاش برای بی‌ثبات کردن و ایجاد هرج و مرج در ایالات متحده مطلع شد.”

 

ستاد ترامپ افزود که مقامات اطلاعاتی آمریکا می گویند که تهدیدات ایران “در چند ماه گذشته افزایش یافته” و مقامات دولت ایالات متحده در حال تلاش برای محافظت از ترامپ و اطمینان از عدم تاثیرگذاری (این تهدیدات) بر انتخابات هستند.

 

ایران پیشتر ادعاهای آمریکا مبنی بر دخالت در امور آمریکا را رد کرده بود. 

 

یک سخنگوی دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا جلسه روز سه شنبه این اداره با مسئولان ستاد ترامپ را تایید کرد اما از پرداختن به جزئیات خودداری کرد.

 

در اوایل ماه جاری، یک مرد پاکستانی که ادعا می‌شود با ایران ارتباط دارد، درباره اتهامات ناشی از توطئه ترور یک سیاستمدار آمریکایی در انتقام از ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نظامی ایران در سال 2020 توسط ایالات متحده، بی‌گناه شناخته شد.

 

به گفته یک فرد آشنا، متهم از ترامپ به عنوان یک هدف بالقوه نام برده، اما این طرح را به عنوان طرحی برای ترور رئیس جمهوری سابق آمریکا نمی دانسته است. 

 

مقامات فدرال آمریکا به طور جداگانه در حال بررسی یک سوء قصد آشکار علیه ترامپ در زمین گلف او در ایالت فلوریدا در اواسط سپتامبر و تیراندازی در 13 جولای به ترامپ در یک گردهمایی در پنسیلوانیا هستند. هیچ نشانه ای مبنی بر دخالت ایران در هیچ یک از آنها وجود ندارد.

 

سازمان‌های دولتی ایالات متحده هفته گذشته گفتند هکرهای ایرانی ایمیل‌هایی حاوی مطالب دزدیده شده از ستاد انتخاباتی ترامپ را برای افرادی که در  ستاد انتخابات بایدن، کار می کردند، ارسال کردند که بخشی از تلاش گسترده‌تر ادعایی تهران برای تاثیرگذاری بر انتخابات آمریکا بود.

 

بایدن در اواخر ژوئیه از نامزدی کناره‌گیری کرد و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، که در رقابتی تنگاتنگ برای انتخابات 5 نوامبر ایالات متحده با ترامپ  رقابت خواهد کرد، جایگزین او شد.

 

در ماه اوت، ایالات متحده، ایران را به راه اندازی عملیات سایبری علیه مبارزات انتخاباتی هر دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد. ایران این اتهامات را رد کرد.

 

تهران با اشاره به رویدادهایی مانند کودتای 28 مرداد 1332 علیه نخست‌وزیر مصدوق تا ترور فرمانده نظامی خود (سردار شهید قاسم سلیمانی) در حمله پهپادی آمریکا در سال 2020، می‌گوید واشنگتن دهه‌ها در امور این کشور مداخله کرده است.

+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn