بازار بورس در تب و تاب / فرصت سرمایه گذاری فرا رسید؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش معاملات خرد (سهام+حق تقدم) این هفته رکورد ۲ ماه اخیر را شکست و سقف این ارزش در این هفته مربوط به چهارشنبه مبلغ ۶۱۸۱ میلیارد تومان بود.

بازار بورس در تب و تاب / فرصت سرمایه گذاری فرا رسید؟


رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: در بورس تهران بی توجه به افزایش احتمالی ریسک سیستماتیک شاخص کل به ۲ میلیون و ۱۵۵ هزار واحد رسید. بهترین حالت برای بازار جدال عرضه تقاضا و جابجایی‌ها با روند رو به بالای قیمتی است. فاکتور فروشنده‌ پشیمان این هفته خود را نشان داد، هرچند خرید با حس جاماندگی بدون بررسی دقیق و انتخاب نماد درست می‌تواند پشیمانی به همراه داشته باشد. ارزش معاملات خرد (سهام+حق تقدم) این هفته رکورد ۲ ماه اخیر را شکست و سقف این ارزش در این هفته مربوط به چهارشنبه مبلغ ۶۱۸۱ میلیارد تومان بود.

فرصت بازنگری سبد سهام با افزایش عرضه و تقاضا 

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: افزایش عرضه‌ها و هیجان در تابلوی معاملات می‌تواند فرصت مناسبی برای بازنگری به سبد فراهم کند. سخنگوی دولت با تاکید بر پیگیری تصویب لوایح FATF، باعث توجه بازار به صنعت بانکداری شد. اجرای این لوایح می‌تواند بهبود روابط اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

گزارشات شهریور روانه کدال می‌شود 

او افزود: سازمان بورس در گزارشی از صدور مجوز افزایش سرمایه ۶۹ شرکت در نیمه نخست امسال خبر داد که ۷۳ درصد افزایش سرمایه‌ها از محل مطالبات سهامداران، آورده نقدی و سود انباشته بوده است. گزارشات شهریور روانه‌ کدال می‌شود و انتظار میرود در مجموع درآمد شرکت‌ها در شهریور نسبت به تیر و مرداد بالاتر باشد. چالش‌های بازار مانند نرخ بهره بالا و قطعی برق صنایع و.. هنوز وجود دارد. قطعی برق باعث کاهش ۱۴ درصدی در فروش صادراتی فولادی‌ها به ۵.۷ میلیون تن شده است.

ادامه رشد نرخ دلار نیمایی 

وفایی گفت: شاهد ادامه‌ رشد دلار نیمایی به صورت روزانه و رسیدن به عدد ۴۶۵۰۰ تومان هستیم، که درمورد شرکت‌های صادراتی نیز می‌تواند به صورت افزایش درآمد در گزارشات ماهانه‌ی پاییز نمود پیدا کند. 





منبع:+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn