پایان عملیات جستجو در معدن طبس

همشهری‌آنلاین، حادثه انفجار معدن طبس، حدود ساعت ۲۱ شنبه ۳۱ شهریور به‌ دلیل انتشار گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ طبس اتفاق افتاد و ده‌ها معدنچی در آنجا گرفتار و شمار زیادی نیز مصدوم شدند.

از دقایقی پس از وقوع حادثه، امدادرسانی به حادثه‌دیدگان آغاز شد و اعضای تیم جست‌وجو ساعت به ساعت پیکر تک‌تک قربانیان را از معدن بیرون می‌کشیدند.

خبرهای رسیده تا عصر دیروز (سه‌شنبه) از طبس از کشف 39پیکر حکایت دارد و شواهد نشان می‌دهد پیکر 10معدنچی دیگر همچنان در محل حادثه باقی مانده است. در این حال مسئولان آمار 49 فوتی را اعلام کردند، با این وجود جستجو تا ساعات پایانی شب ادامه داشت و پیش بینی می‌شد که عملیات خارج کردن اجساد معدنچیان از معدن تا شامگاه سه‌شنبه پایان یابد، اما اینگونه شد و جست و جو ها ادامه پیدا کرد.

محمدعلی کاوسی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این‌باره به همشهری گفت: از روز دوشنبه تیم‌های تخصصی مشغول تخلیه گاز متان در تونل‌ها هستند و بر همین اساس امدادگران در تلاش بودند تا شامگاه سه‌شنبه عملیات را به اتمام برسانند.

وی افزود: با وجود اینکه همه افرادی که در معدن گرفتار شده‌اند فوتی محسوب می‌شوند. اما جست و جو آواربرداری همچنان ادامه داشت. این عملیات بعد از پیدا شدن آخرین جسد در ساعت 5 صبح به اتمام رسید و آخرین نفر نیز از تونل و زیر آوار بیرون آمد.

منبع خبر: همشـهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

advanced-floating-content-close-btn