کد خبر : 96634
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹
5 بازدید

ویتامین های B چه می کنند؟

ویتامین های B چه می کنند؟

برای تیز نگه داشتن بدن و ذهن ضروری است، آنچه باید در مورد ویتامین B بدانید تصویر: iStock> آنها چیستند؟ آنها قبلاً یک ویتامین واحد در نظر گرفته می شدند، مانند ویتامین C، اما ما اکنون می دانیم که ویتامین های B از هشت ویتامین محلول در آب تشکیل شده اند که با هم کار

برای تیز نگه داشتن بدن و ذهن ضروری است، آنچه باید در مورد ویتامین B بدانید

تصویر: iStock>

آنها چیستند؟

آنها قبلاً یک ویتامین واحد در نظر گرفته می شدند، مانند ویتامین C، اما ما اکنون می دانیم که ویتامین های B از هشت ویتامین محلول در آب تشکیل شده اند که با هم کار می کنند تا نقش های اساسی را در بدن ما ایفا کنند. آنها بر عملکرد مغز، تولید انرژی، و سنتز و ترمیم DNA تأثیر می گذارند و فقط چند عملکرد را نام می برند. آنها محلول در آب هستند، بنابراین شما باید هر مقدار اضافی را در ادرار خود دفع کنید، اما تعداد شگفت انگیزی از ما ممکن است کمبود داشته باشیم، به خصوص ویتامین B12.

آنها چه کار می کنند؟

بسیار زیاد! بین آنها، گلوکز را به سوخت برای مغز و بدن تبدیل می‌کنند، پوست، چشم‌ها و سیستم عصبی را سالم نگه می‌دارند و به ما اجازه می‌دهند هموگلوبین را تشکیل دهیم – ماده‌ای در گلبول‌های قرمز خون که اکسیژن را در سراسر بدن حمل می‌کند. آنها به ما کمک می کنند تا چربی را تجزیه کنیم، در حالی که فولات (ویتامین B9، همچنین به عنوان اسید فولیک در شکل مصنوعی آن شناخته می شود) به کاهش خطر نقایص مادرزادی در زنان باردار کمک می کند و خطر ابتلا به اسپینا بیفیدا را کاهش می دهد. آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا انرژی کربوهیدرات‌ها را برای رشد آزاد کنیم و ماهیچه‌ها را سالم نگه داریم، به کاهش خستگی کمک می‌کنند، از سالم بودن سیستم گوارش اطمینان می‌دهند، عملکرد ذهنی را تنظیم می‌کنند، از قلب محافظت می‌کنند و به بدن در ساخت DNA کمک می‌کنند.

آیا تحقیقی دارید؟

پیشگیری از زوال عقل تحقیقات ایالات متحده نشان داده است که دوزهای زیاد ویتامین B می تواند میزان کوچک شدن مغز در افراد مسن مبتلا به مشکلات حافظه را به نصف کاهش دهد و در نتیجه به کاهش پیشرفت زوال عقل کمک کند. به طور مشابه، یک کارآزمایی دو ساله در بریتانیا نشان داد که ویتامین‌های B – از جمله B6، B12 و فولات – می‌توانند اختلالات شناختی خفیف را که اغلب منجر به بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل می‌شود، کاهش دهند. تحقیقات همچنین نشان داده است که مصرف روزانه ویتامین های B توانایی شناختی را بهبود می بخشد.

سلامت استخوان تحقیقات ایالات متحده نشان داده است که ویتامین B12 می تواند تراکم استخوان را بهبود بخشد. آنها بیش از 2500 فرد 30 تا 87 ساله را مورد بررسی قرار دادند و آنهایی که سطح ویتامین B12 کمتر از حد لازم داشتند نسبت به افراد با سطوح بالاتر در معرض خطر بیشتری برای پوکی استخوان قرار داشتند. نشان داده شده است که فولات، B6 و B12 سطح هموسیستئین را نیز کاهش می دهند، که سطوح بالای آن با پوکی استخوان مرتبط است.

محافظت از آلاینده تحقیقات شگفت‌انگیز ایالات متحده به افراد غیرسیگاری سالم مکمل‌های ویتامین B داد و نشان داد که تقریباً اثرات منفی آلودگی ذرات ریز بر سیستم قلبی عروقی و ایمنی آنها را معکوس می‌کند و اثرات آلودگی هوا بر آنها را تضعیف می‌کند. ضربان قلب 150 درصد و شمارش کل سفید خون (سلول هایی که با عفونت ها و باکتری ها مبارزه می کنند) 139 درصد. این نوع آلودگی به دلیل تأثیر آن بر سیستم قلبی عروقی که می تواند منجر به حملات قلبی شود، سالانه به 3.7 میلیون مرگ زودرس در سراسر جهان منجر می شود. این از دودهای ترافیکی ناشی می شود و می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی بگذارد. مطالعه کوچکی بود، اما جالب بود.

آنها برای چه کسانی خوب هستند؟

اگر قصد تشکیل خانواده دارید، باید از زمانی که شروع به تلاش می کنید تا هفته 12 بارداری روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنید تا از نقایص مادرزادی جلوگیری کنید. بسیاری از ما می‌توانیم با افزایش B12 انجام دهیم – مطالعه‌ای که در مجله پزشکی بریتانیا در سال 2016 منتشر شد نشان داد که از هر 12 زن بین 19 تا 36 سال، یک نفر دچار کمبود ویتامین B12 است. از آنجایی که B12 در تولید گلبول‌های قرمز خون، تبدیل غذا به انرژی، تنظیم سیستم ایمنی و خلق و خوی نقش دارد، ویتامین بسیار مهمی است و سبزیجات و وگان‌ها برای رسیدن به آن مشکل دارند. علائم کمبود شامل خستگی، غش، سردرد، رنگ پریدگی پوست، کاهش اشتها، کاهش وزن، سوزن سوزن شدن و زخم و قرمزی زبان است. بسیاری از متخصصان فکر می‌کنند که کمبود B12 کمتر تشخیص داده شده است، بنابراین اگر این علائم آشنا به نظر می‌رسند به پزشک مراجعه کنید و آزمایش خون بخواهید. ممکن است از طریق رژیم غذایی‌تان خیلی کم غذا می‌خورید، یا ممکن است کم‌خونی خطرناک داشته باشید، که مانع از جذب ویتامین B12 از غذا می‌شود.

منابع گیاهی ویتامین B

مخمر تغذیه ای معمولاً با B12 تقویت می شود. طعم پنیری دارد و در ریزوتو و پاستا عالی است.

اسپیرولینا حاوی نیمی از نیاز روزانه شما به ریبوفلاوین (B2) است.

بادامپر ​​از بیوتین (B7) است که برای پوست، مو و ناخن قوی و سالم حیاتی است.

TOFU حاوی مقدار زیادی ویتامین B1، B2، B3، B6 و فولات است.

نخود منبع عالی فولات است. برای تقویت بیشتر، یک کاری با اسفناج نیز درست کنید.

خلاصه

What do B vitamins do?

نام مقاله

ویتامین های B چه می کنند؟

توضیحات

ویتامین های B برای آزادسازی انرژی غذا و موهای سالم ضروری هستند. و پوست، تولید سلول های خونی و غیره. ویتامین های B را در اینجا کشف کنید.

نویسنده

مجله سالم

نام ناشر

مجله سالم

نشان‌واره ناشر

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn