کد خبر : 97035
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲:۴۳
2 بازدید

دستمزد عجیب خسرو شکیبایی و هدیه تهرانی 20 سال قبل !

دستمزد عجیب خسرو شکیبایی و هدیه تهرانی 20 سال قبل !

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-03-26 11:49:49Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com به گزارش بازیگر 360 ، نشریه «فیلم و سینما» در مردادماه سال ۱۳۸۱ گزارشی منتشر کرد با تیتر «ستارگان سینمای ایران چقدر دستمزد می‌گیرند؟». در این گزارش به مشخص کردن میزان دستمزد برخی از چهره‌های معروف آن دوران

به گزارش بازیگر 360 ، نشریه «فیلم و سینما» در مردادماه سال ۱۳۸۱ گزارشی منتشر کرد با تیتر «ستارگان سینمای ایران چقدر دستمزد می‌گیرند؟». در این گزارش به مشخص کردن میزان دستمزد برخی از چهره‌های معروف آن دوران مانند هدیه تهرانی، خسرو شکیبایی، ابوالفضل پورعرب و لیلا حاتمی پرداخته شده است. بعد از گذشت ۲۲ سال از انتشار این گزارش، مقدار دستمزد محبوب‌ترین بازیگرهای سینمای ایران در دو دهه گذشته کمتر از حداقل دستمزد مصوب کارگران در این سال‌ها است؛ اما باید توجه داشت که نرخ دلار و قیمت سکه در آن زمان چقدر بود. در سال ۱۳۸۱، وقتی که هدیه تهرانی با دستمزد ۱۰ میلیون تومانی، گران‌ترین بازیگر سینمای ایران بود، نرخ دلار نزدیک به ۸۰۰ تومان و قیمت سکه بهار آزادی حدود ۷۰ هزار تومان بود.

در گزارش نشریه «فیلم و سینما»، خسرو شکیبایی، یکی از بازیگران محبوب آن سال‌ها، به‌عنوان یکی از افرادی که دستمزد بالایی دریافت می‌کرد، معرفی شده بود.

مرحوم شکیبایی از اواخر دهه ۱۳۶۰ و پس از اکران فیلم «هامون»، در سطح اول سینمای ایران فعالیت داشت و طبیعی بود که دستمزد بالایی بگیرد. در گزارش این نشریه آمده است: «خسرو شکیبایی برای فیلم «مزاحم» ۸.۵ میلیون تومان دستمزد دریافت کرده است. طبق گفته یکی از تهیه‌کنندگان، شکیبایی برای بازی در «میکس» و «دختر دایی گمشده» تخفیف قابل توجهی در دستمزدش داده است.»

سقف قرارداد برای بازیگر زن

هدیه تهرانی، مهم‌ترین ستاره زن سینمای ایران در نیمه دوم دهه ۱۳۷۰ و نیمه اول دهه ۱۳۸۰، در سال ۱۳۷۸ برای فیلم «دست‌های آلوده» ۳.۵ میلیون تومان دستمزد گرفته بود.

در تابستان سال ۱۳۸۱، دستمزد تهرانی که در آن مقطع تمام فیلم‌هایش با موفقیت تجاری روبرو شده بودند، به ۱۰ میلیون تومان رسیده بود. دستمزد ۱۰ میلیون تومانی، سقف دریافتی بازیگران سینما در ابتدای دهه ۱۳۸۰ بود./همشهری آنلاین

+

[widget id="tabnakweb_category-posts-6"]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn