کد خبر : 98003
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۳:۲۳
1 بازدید

طرز تهیه خورش کلم برگ زعفرانی با گوشت و آلو

طرز تهیه خورش کلم برگ زعفرانی با گوشت و آلو

به گزارش پارسینه پلاس، یکی از انواع خورشت ها می باشد که با کلم برگ تهیه می شود و می توانید مانند دیگر خورشت ها با مرغ یا گوشت این خورش خوشمزه را طبخ کنید یا می توانید به صورت گیاهی با قارچ این خورش را بپزید، شما می توانید برای چاشنی این غذا از

به گزارش پارسینه پلاس، یکی از انواع خورشت ها می باشد که با کلم برگ تهیه می شود و می توانید مانند دیگر خورشت ها با مرغ یا گوشت این خورش خوشمزه را طبخ کنید یا می توانید به صورت گیاهی با قارچ این خورش را بپزید، شما می توانید برای چاشنی این غذا از لیموعمانی یا رب لیموعمانی یا رب انار و یا حتی آبلیمو و آبغوره نیز استفاده کنید. در تهیه این خورشت از کلم برگ یا همان کلم پیچ استفاده شده که برای بدن بسیار مفید است و برای کسانی که رفلاکس معده یا زخم معده دارند بسیار مناسب است و همچنین یک ضد التهاب بسیار قوی می باشد و در کاهش دردهای عضلانی و تب بسیار موثر است.

مواد لازم

گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
کلم برگ ۸ ورقه
هویج ۱ عدد
رب ۱ ق غذا خوری
پیاز ۲ عدد
آّب لیموترش ۱ ق غذا خوری
آلو خورشتی ۵ عدد
زعفران به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

۱مرحله اول: تفت دادن پیاز و گوشت
ابتدا گوشت خورشتی یا مرغ را به اندازه دلخواه برش بزنید و بشورید سپس یکی از پیازها را پوست بگیرید و خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا شیشه ای و سبک شود سپس در ادامه گوشت یا مرغ را به همراه کمی فلفل سیاه اضافه کنید و خوب گوشت را سرخ کنید.

۲مرحله دوم: پخت گوشت
در ادامه به قدری گوشت را سرخ کنید تا رنگ آن تغییر کند سپس چند لیوان آبجوش روی گوشت ریخته و بگذارید تا با شعله متوسط گاز پخته شود می توانید برای سرعت در کار از زودپز نیز استفاده کنید.

۳مرحله سوم: تفت دادن کلم برگ
در ادامه یکی از پیازهای دیگر را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه تفت دهید تا سبک و طلایی شود سپس کلم برگ را بعد از شستن با چاقو به نواری ریز و کوتاه خرد کنید سپس کلم برگ ها را به همراه آبلیمو اضافه کنید و کمی تفت دهید تا کلم برگ ها سبک شوند و بعد هویج رنده شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و در ادامه رب و کمی زعفران را اضافه کنید و خوب تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود.

۴مرحله چهارم: تهیه خورش کلم برگ
حالا مخلوط کلم برگ را به گوشت پخته شده اضافه کنید و هم بزنید سپس درب قابلمه را قرار دهید و بگذارید ۱ ساعت دیگر نیز خورش جا افتاده شود سپس آلو خورشتی ها را که از قبل خیس کردید اضافه کنید و برای ۳۰ دقیقه دیگر بگذارید تا خورشت کلم پیچ پخته شود در انتها نمک خورشت را اندازه کنید و به همراه برنج نوش جان کنید.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn