کد خبر : 98523
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
1 بازدید

قیمت آیفون 16 در بازار امروز دوشنبه 9 مهر

قیمت آیفون 16 در بازار امروز دوشنبه 9 مهر

در روزهای اخیر و بعد از عرضه آیفون 16 در داخل کشور، شاهد تبلیغات گسترده در بیلبورد های شهری و فضای مجازی همراه با گارانتی های طولانی مدت هستیم، این در حالی است که همچنان ضعف نظارت در این حوزه مشهود است. به گزارش «شایانیوز» به نقل از تسنیم؛ همزمان با رونمایی سری جدید گوشی های

در روزهای اخیر و بعد از عرضه آیفون 16 در داخل کشور، شاهد تبلیغات گسترده در بیلبورد های شهری و فضای مجازی همراه با گارانتی های طولانی مدت هستیم، این در حالی است که همچنان ضعف نظارت در این حوزه مشهود است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تسنیم؛ همزمان با رونمایی سری جدید گوشی های برند اپل، شاهد تبلیغات گسترده ای از این تلفن های همراه در داخل کشور بودیم. اگرچه هنوز زمان زیادی از رونمایی سری 16 آیفون نگذشته، اما هم اکنون شاهد فروش این تلفن های هوشمند در فروشگاه های داخل کشور هستیم.

این در حالی است که سری 13 به بعد آیفون در داخل ایران قاچاق محسوب می شوند و ریجیستری نمی شوند. حال سوال اصلی اینجاست که چگونه شاهد سری 16 آیفون در این سطح گسترده در اکثر فروشگاه های موبایل هستیم؟

گارانتی های غیرمجاز، راه جذب مشتری برای گوشی های قاچاق

در ماه‌های اخیر، مشاهده شده است که آیفون 14 و مدل‌های بالاتر به صورت غیرقانونی وارد بازار شده‌اند و این دستگاه‌ها به دلیل عدم رجیستر، مشکلات متعددی را برای خریداران ایجاد می‌کنند.

یکی از ترفندهای رایج فروشندگان برای جذب مشتری، ارائه گارانتی‌های غیررسمی است. این گارانتی‌ها معمولاً توسط فروشگاه‌ها یا شرکت‌های نامعتبر ارائه می‌شوند و هیچ‌گونه پشتوانه قانونی ندارند. از این رو در صورت بروز هرگونه مشکل در دستگاه، خریداران نمی‌توانند از خدمات گارانتی و تعمیرات برخوردار شوند.

عدم نظارت بر عرضه و تبلیغات آیفون های قاچاق

دیگر نکته ای که در خصوص فروش ایفون های قاچاق وجود دارد، حجم بالای تبلیغات محیطی این گوشی های همراه است. تبلیغات محیطی، تبلیغات در سایت ها و تبلیغات در فضای مجازی از جمله تبلیغاتی هستند که بلافاصله با رونمایی سری 16 آیفون در کشور آغاز شدند.

گفتنی است مشخصا واردات این تلفن های همراه قاچاق محسوب می شود و بنابراین این سوال مطرح می شود که آیا تبلیغات این گوشی ها مجوز های رسمی را دارد یا خیر؟

دیگر نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره گارانتی است که در برخی تبلیغات به این مدل آیفون ها به صورت غیرمجاز ارائه می دهند. طبیعتا گوشی های آیفون خصوصا از سری 13 به بعد که واردات آن ها غیر قانونی است شامل گارانتی های مجاز نمی شوند و لازم است تا نظارت ها برای جلوگیری از ارائه گارانتی های غیرمجاز نیز افزایش یابد.

قیمت آیفون 16 در بازار:

آیفون 16 پرو مکس اپل – 1 ترابایت

130,989,000 تومان

آیفون 16 پرو مکس اپل – 512 گیگ

120,989,000 تومان

آیفون 16 پرو مکس اپل – 256 گیگ

109,989,000 تومان

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn