کد خبر : 98813
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶
1 بازدید

کاهش پیش‌بینی سود و افت ۱۴ درصدی ارزش سهام

کاهش پیش‌بینی سود و افت ۱۴ درصدی ارزش سهام

به گزارش خبرنگار برنا، شرکت استلانتیس، دومین خودروساز بزرگ اروپا، در روز دوشنبه پیش‌بینی سود خود را برای سال ۲۰۲۴ کاهش داد و اعلام کرد که هزینه‌های آن بیشتر از حد انتظار خواهد بود. این شرکت برای احیای بازار فروش خود در ایالات متحده تصمیم به کاهش تولید و ارائه تخفیف‌های قابل توجه برای محصولاتش

به گزارش خبرنگار برنا، شرکت استلانتیس، دومین خودروساز بزرگ اروپا، در روز دوشنبه پیش‌بینی سود خود را برای سال ۲۰۲۴ کاهش داد و اعلام کرد که هزینه‌های آن بیشتر از حد انتظار خواهد بود. این شرکت برای احیای بازار فروش خود در ایالات متحده تصمیم به کاهش تولید و ارائه تخفیف‌های قابل توجه برای محصولاتش گرفت که این اقدام باعث کاهش میلیارد‌ها دلار از ارزش بازار استلانتیس شد.

استلانتیس، به عنوان چهارمین خودروساز بزرگ جهان، با چالش‌هایی نظیر کاهش تقاضای جهانی و رقابت شدید از سوی چین مواجه است. این اظهارات مشابه پیش‌بینی‌های دیگر رقبا، از جمله فولکس‌واگن است که اخیراً پیش‌بینی سود سالانه خود را کاهش داده است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که “فعالیت‌های رقابتی به دلیل افزایش عرضه در این صنعت و همچنین رقابت فزاینده از سوی چین تشدید شده است. ” همچنین انتظار دارد به جای جریان نقدی مثبت، جریان نقدی منفی بین ۵ تا ۱۰ میلیارد یورو (معادل ۵.۵۸ تا ۱۱.۱۷ میلیارد دلار) داشته باشد.

کارگزاران ایتالیایی Equita و Akros هشدار دادند که این وضعیت، برنامه‌های تقسیم سود و بازخرید سهام استلانتیس را در معرض خطر قرار می‌دهد. استلانتیس همچنین اعلام کرد که به جز این اطلاعیه، هیچ توضیح دیگری ارائه نخواهد داد.

این شرکت پیش‌بینی کرده که حاشیه سود عملیاتی تعدیل‌شده‌اش برای سال جاری بین ۵.۵% تا ۷% خواهد بود که این میزان کاهش قابل‌توجهی نسبت به پیش‌بینی‌های دو رقمی قبلی است که به خاطر بازار سودآور این شرکت در ایالات متحده انتظار می‌رفت.

تحلیل‌گران Bernstein در یادداشتی اظهار داشتند: این هشدار به وضوح نشان‌دهنده چالش‌های جدی است که این شرکت با آن مواجه است و کاهش حاشیه سود بسیار فراتر از انتظارات قبلی است.  

در معاملات امروز، سهام استلانتیس ۱۴ درصد کاهش یافت و حدود ۶ میلیارد یورو (معادل ۶.۷ میلیارد دلار) از ارزش بازار این شرکت کاسته شد، به طوری که به پایین‌ترین سطح خود از اکتبر ۲۰۲۲ رسید. سهام استلانتیس امسال حدود ۴۰ درصد کاهش یافته و بدترین عملکرد را در میان خودروسازان اروپایی داشته است. بی‌ام‌و و مرسدس نیز پیش‌بینی‌های خود را کاهش داده و درباره سود کمتر از انتظار هشدار داده‌اند.

استلانتیس در حال حاضر با مشکلات عمده‌ای در بازار ایالات متحده مواجه است، جایی که فروش جیپ‌های گران‌قیمت و کامیونت‌ها که تا کنون موتور اصلی سودآوری این شرکت بوده، با کاهش تقاضا روبرو شده و شرکت مجبور به کاهش قیمت‌ها شده است. این امر باعث شد سود عملیاتی شرکت در نیمه اول سال جاری ۴۰ درصد کاهش یابد.

این شرکت همچنین اعلام کرد که به منظور تسریع در کاهش موجودی انبار نمایندگی‌ها، تخفیف‌های بیشتری به مصرف‌کنندگان آمریکایی ارائه خواهد داد و تولید خود را بیشتر از آنچه قبلاً اعلام کرده بود، کاهش می‌دهد. کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس، ماه گذشته به دیترویت سفر کرد تا استراتژی‌هایی برای رفع مشکلات این شرکت در آمریکای شمالی ارائه دهد.

استلانتیس همچنین در ماه اوت اعلام کرد که تا ۲۴۵۰ کارگر کارخانه‌ای را از یک واحد تولیدی خارج از دیترویت اخراج خواهد کرد، زیرا تولید وانت Ram ۱۵۰۰ Classic متوقف می‌شود. اتحادیه کارگران خودروساز ایالات متحده نیز استلانتیس را به نقض تعهدات قراردادی متهم کرده است.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn