کد خبر : 99166
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۵۲
1 بازدید

عملیات روانی غرب‌گرایان با هدف تحت‌تأثیر قرار دادن افکار عمومی ایران

عملیات روانی غرب‌گرایان با هدف تحت‌تأثیر قرار دادن افکار عمومی ایران

«اگر حکومت شما به فکر شما بود، از خرج کردن دلار برای جنگ در خاورمیانه دست بر‌می‌داشت»، «مردم یهود هیچ مشکلی با مردم ایران ندارند»، «ما هر روز مورد حمله گروه‌های مورد حمایت دولت شما قرار می‌گیریم». اینها تن‌ها بخشی از اظهارات نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی، خطاب به مردم ایران است که دیروز منتشر

«اگر حکومت شما به فکر شما بود، از خرج کردن دلار برای جنگ در خاورمیانه دست بر‌می‌داشت»، «مردم یهود هیچ مشکلی با مردم ایران ندارند»، «ما هر روز مورد حمله گروه‌های مورد حمایت دولت شما قرار می‌گیریم». اینها تن‌ها بخشی از اظهارات نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی، خطاب به مردم ایران است که دیروز منتشر شد.

یاوه‌گویی‌های نتانیاهو که با هدف تحت‌تأثیر قرار دادن افکارعمومی ایران انجام شد، این روز‌ها با موجی از عملیات روانی غربگرایان همراه بوده که به‌طور خفت‌باری، انسداد راهبردی و خفگی ژئوپلیتیک ایران در مقابله با دشمنان تمدنی ایران را دنبال می‌کنند. رسانه‌های غربگرا، اما چگونه به شبکه همکار صهیونیست‌ها در داخل تبدیل شده‌اند؟ 

پس از اعلام خبر شهادت سید‌مقاومت، سیدحسن نصرالله، خط تحلیلی سازش دربرابر غرب قدرت بیشتری درمیان رسانه‌های غربگرا در ایران پیدا کرد. غربگرایان با ممتنع خواندن همه پاسخ‌های احتمالی ایران و محور مقاومت به جنایات صهیونیست‌ها، به‌دنبال تولید «انسداد راهبردی» هستند و تنها راه برون‌رفت از این وضعیت را مثل همیشه در مذاکره با غرب و دادن همه زمین بازی به جریان سلطه‌طلب می‌دانند. یکی از جراید اصلاح‌طلب دیروز در مطلبی تاکید کرد که ایران برای مواجهه با وضعیت پس از شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، سه راه پیش‌رو دارد؛ اول رو‌در‌رویی مستقیم، دوم زد وخورد پینگ‌پنگی میان بازو‌های محور مقاومت و سوم مذاکره با غرب بر سر رژیم اسرائیل. این جریده، هرسه راه را سخت و غیرقابل‌امکان ارزیابی کرد و مدعی شد ایران حتی در صورت پاسخ مناسب و شدیدتر از «وعده صادق» به صهیونیست‌ها، بازهم از ایجاد بازدارندگی عاجز خواهد بود! این رسانه حتی مدعی شد به‌علت مشکلات اقتصادی درصورت وقوع جنگ، افکارعمومی ازدفاع ازوطن استقبال نخواهدکرد.

احزاب و شخصیت‌های مهم غربگرا نیز طی روز‌های گذشته، خواهان بازنگری ایران در سیاست‌های منطقه‌ای خود و مذاکره با آمریکا بر سر پذیرش ایده دو دولت اسرائیل و فلسطین شده‌اند. تضییع توانایی‌های بازدارندگی کشور و بلندکردن دست‌های عجز و تسلیم در برابر جبهه دشمن را می‌شود پیوستار عملیات روانی وتبلیغاتی غربگرایان برای عملیات نظامی صهیونیست‌ها ارزیابی کرد. در واقع غربگرایان با تجویز نسخه‌های تسلیم و وادادگی، مشغول تکمیل بازی صهیونیست‌ها هستند که سعی دارند خود را بازیگری قدرتمند و بی‌رقیب نشان دهند. 

بزرگ نشان دادن صهیونیست‌ها همزمان با کوچک‌نمایی از ظرفیت‌های دفاعی و نظامی ایران، از سویی موجب وحشت اجتماعی از افتادن در جنگی فرسایشی با عواقب غیرقابل‌پیش‌بینی می‌شود. در واقع غربگرایان این روز‌ها با تحلیل‌های اشتباه خود از موقعیت منطقه، در حال تهدید امنیت روانی جامعه هستند. عملیات روانی غربگرایان برای جنایات نظامی صهیونیست‌ها که شامل خفیف نشان دادن بازدارندگی دفاعی ایران دربرابر دشمن و درنتیجه تهدید امنیت روانی جامعه است، یک هدف بزرگ دارد که سال‌هاست برای رسیدن به آن لحظه‌شماری می‌کنند؛ مذاکره با آمریکا برای تسلیم ظرفیت‌های دفاعی و منطقه‌ای ایران. درواقع غربگرایان با ارائه تصویری عاجزانه از موقعیت نظام جمهوری اسلامی درشرایط خطیر کنونی، درصدد ناگزیر نشان دادن مذاکره بی‌حد یقف با غرب با هدف نابودی امکانات نظامی و منطقه‌ای کشور، در میان افکارعمومی هستند.

 به بیان دیگر آن آرزویی که غربی‌ها در پس و پشت توافق برجام درسال۲۰۱۵ دنبالش بودند، اکنون غربگرایان داخل با تحلیل‌های مغالطه‌آمیز درباره منطقه و نسبت ایران با شرایط حاکم، درحال زمینه‌چینی برای تحققش هستند. هرچند رهبر حکیم انقلاب اسلامی سال‌ها پیش صراحتا اعلام کردند که ایران درباره توانمندی‌های نظامی و منطقه‌ای خود که از آن با عنوان «مسائل ناموسی انقلاب» یاد کردند، هیچ‌گاه با غربی‌ها مذاکره نخواهد کرد. غربگرایان در حالی امروز از فرط صلح‌طلبی، به ورطه خیانت و ضدیت با منافع ملی افتاده‌اند که در دو نوبت، یکی، داستان حمله اول آمریکا به عراق و دیگری، داستان مزارشریف و شهادت دیپلمات‌های کشورمان در کنسولگری این شهر، خواستار دخالت نظامی ایران شدند که هر دو بار، با وتوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایران از دو بحران بی‌مورد دوری کرد.

اکنون که ایران و محور مقاومت باید فعالانه مقابل مزدور غرب در منطقه غرب آسیا، یعنی رژیم‌صهیونیستی بایستند و اجازه ادامه جنایات به این رژیم راندهند، غربگرایان صلح‌دوست شده وایران رابه مدارا دعوت می‌کنند؛ مدارایی که به‌زعم رئیس‌جمهور، صهیونیست‌ها را دراستمرار جنایات‌شان جری‌تر کرد. حمایت دیروز غربگرایان از ورود ایران به باتلاق جنگ با آمریکا و بعد با طالبان و ایجاد هراس از تقابل محور مقاومت با رژیم صهیونی در شرایط فعلی، هر دو از تحلیل‌های اشتباه این گروه سیاسی از شرایط و از ظرفیت‌ها ناشی می‌شود که هر دو به یک اندازه ضد منافع ملی بوده و هستند.

منبع: روزنامه جام جم

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn