کد خبر : 99217
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
2 بازدید

چرا خداوند مانع تأثیر سحر و جادو نمی‌شود؟ 

چرا خداوند مانع تأثیر سحر و جادو نمی‌شود؟ 

طلسم مهر و محبت، طلسم جدایی، موکل و… اینها نمونه‌هایی از تبلیغاتی است که در فضای حقیقی و مجازی درباره سحر و جادو و جنبل می‌بینیم. تبلیغاتی که پشت پرده آن شیادان و کلاهبردارانی هستند که از ناآگاهی مردم درباره حقیقت سحر و جادو و وحشت آنها از ماوراء‌الطبیعه و آنچه نمی‌دانند سوءاستفاده کرده و

طلسم مهر و محبت، طلسم جدایی، موکل و… اینها نمونه‌هایی از تبلیغاتی است که در فضای حقیقی و مجازی درباره سحر و جادو و جنبل می‌بینیم. تبلیغاتی که پشت پرده آن شیادان و کلاهبردارانی هستند که از ناآگاهی مردم درباره حقیقت سحر و جادو و وحشت آنها از ماوراء‌الطبیعه و آنچه نمی‌دانند سوءاستفاده کرده و از این آب گل‌آلود ماهی خودشان را می‌گیرند.

این درحالی‌است که طبق باور‌های اسلامی هیچ چیز از حیطه اراده الهی خارج نیست و مهر و محبت یا جدایی و اختلافاتی که افراد و زن و شوهر‌ها در زندگی با آن مواجه می‌شوند فقط و فقط به‌دلیل اشتباهاتی است که در رفتار‌های خود دارند و تا این رفتار‌ها را اصلاح نکنند دل‌بستن به سحر و جادو و طلسم فقط هم جیب‌شان را خالی می‌کند و هم اوضاع را برایشان وخیم‌تر می‌نماید.

سحر تحت اراده خداست و ساحر با داشتن علم سحر از دایره قدرت الهی خارج نیست و ساحر بدون اراده خدا توانایی انجام کاری را ندارد و نمی‌تواند به کسی ضرر بزند. این را دکتر حسن‌پور می‌گوید و معتقد است با توجه به این‌که خدا برای هر چیزی اثری قرار داده و نظام ما نظام علت و معلول است، بنابراین، هر چیز در جای خود، اثر خاص خود را دارد. چاقو اثرش این است که ببرد. آتش اثرش این است که بسوزاند. آب در صد درجه به جوش می‌آید. نمی‌توانیم بگوییم، چون این آب در اختیار یک اهل ایمان است برای او در ۵۰ درجه جوش بیاید که زودتر به کارهایش برسد و برای کسی که آدم بدی است در ۲۰۰درجه به این نقطه برسد. خدای تعالی مقرر کرده که هر چیزی برایش اثری باشد. انسان‌ها دارای اختیار هستند؛ یکی در مسیر صلاح و دیگری در مسیر خلاف از اختیاراتش استفاده می‌کند. آزادی و اختیاری که خدای تعالی به انسان‌ها داده، وسیله‌ای است برای آزمون و آزمایش و تکامل افراد و به‌دلیل قوانین علت و معلولی، خداوند نمی‌تواند جلوی قانونی را بگیرد، چون هرج‌ومرج ایجاد می‌شود. همین موضوع در مورد سحر و جادو نیز صدق می‌کند. 
 
حرز امام جواد (ع) چیست؟ 
حرز امام‌جواد (ع) دعایی است که ایشان برای سالم ماندن از بلا‌ها و ناخوشی‌ها با آداب خاصی برای مأمون نوشت. این حرز نزد شیعیان مشهور است. دکتر حسن‌پور می‌گوید: عالمان شیعه همچون آیت‌ا… بهجت در موارد متعددی به خواندن و همراه‌داشتن این حرز سفارش کرده‌اند. در متن روایت حرز آمده است که این حرز را روی پوست آهوی خاص نوشته، در جعبه نقره‌ای قرار داده و پس از خواندن نماز مخصوصی، به بازوی راست بسته شود. در متن حرز خواص و آثار متعددی بیان شده است. ازجمله در امان ماندن از شر و بلایا، دفع چشم‌زخم، سحر، جادو و…. حرز امام‌جواد (ع) درصورتی تاثیرگذار است که معتبر و براساس آداب آن و از طرف شخص درستی نوشته شود. بدین ترتیب، ضروری است که مردم از حرز‌های غیرمعتبر که توسط افراد ناشناس در فضای مجازی منتشر می‌شود دوری کنند تا اعتقادات آنان تحت تأثیر قرارنگیرد. البته به عقیده دکتر حسن‌پور، ادای نماز سر وقت و خرج‌کردن میزانی از درآمد ماهانه برای سلامتی و ظهور امام‌زمان (عج) می‌تواند برای رفع گرفتاری وحوائج ازحرزهم تاثیرگذارتر باشد. اثرات حرز در کنار انجام اعمال دینی و رفتار‌های خداپسندانه موثر خواهد بود.

قهرمان زندگی خود باشیم 
شاید بهتر باشد به جای باور به سحر و جادو وتلاش برای اصلاح امور ازچنین راه‌های غیرمعقولی، بیشتر به تلاش و کوشش و تفکر و برنامه‌ریزی اهمیت بدهیم. مطمئن باشید ریشه بسیاری ازمشکلات مادرزندگی هیچ ربطی به سحر وجادو و مسائل ماورایی ندارد. همه اینها موضوعاتی هستند که به واسطه اشتباهات خود ما در زندگی شکل می‌گیرند. فقط کافی است تا کمی بیشتر به رفتار‌ها و گفتارمان در زندگی و در قبال دیگران دقت کنیم و تصمیم بگیریم و خودمان قهرمان زندگی خودمان باشیم، نه این‌که برای اصلاح زندگی خودمان سراغ باور‌های ماورایی و بهره‌گیری از سحر و جادو برویم.

منبع: روزنامه جام جم 

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn