کد خبر : 99243
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۶
1 بازدید

اولین جلسه پزشکیان برای اقدام به رفع فیلتر اینترنت

اولین جلسه پزشکیان برای اقدام به رفع فیلتر اینترنت

به گزارش پارسینه به نقل از رویداد24، اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت جدید امروز در حالی برگزار می‌شود که امید چندانی برای تحقق وعده رفع فیلتر – حداقل به این زودی‌ها – نیست. مسعود پزشکیان امروز در این جلسه شرکت می‌کند، اما او یک سر دارد و هزار سودا. از یک طرف

به گزارش پارسینه به نقل از رویداد24، اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت جدید امروز در حالی برگزار می‌شود که امید چندانی برای تحقق وعده رفع فیلتر – حداقل به این زودی‌ها – نیست.

مسعود پزشکیان امروز در این جلسه شرکت می‌کند، اما او یک سر دارد و هزار سودا. از یک طرف وضعیت بهم ریخته منطقه، از طرف دیگر هجمه پرفشار طیف تندرو و منتقد دولت که بدشان نمی‌آید دولت چهاردهم را بیش از این‌ها گرفتار مسائل جهانی کنند. مشکلات بسیار اقتصادی و گره خوردن آن با بحث مذاکره که خود در گروه مسائل بین‌المللی دیگری مثل انتخابات آمریکا و … است هم به جای خود.

در این بین پزشکیان مانده و هزار وعده روی زمین؛ همین امروز روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد از او می‌خواهد که قانون عفاف و حجاب را ابلاغ کند. در عین حال چشم‌ها به جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی است تا معلوم شود که بالاخره اقدامی در راستای رفع فیلتر صورت می‌گیرد یا خیر.

نگاهی به وضعیت اینترنت به خصوص در روز‌های اخیر و انتقاداتی که در روز‌های گذشته به وزارت ارتباطات و فناری اطلاعات در دولت جدید وارد شده، اما خیلی جای امیدواری نگذشته که در جلسه امروز هم گشایشی حاصل شود. مخصوصا اگر در نظر داشته باشیم که پزشکیان تنها تصمیم گیرنده این جلسه نیست. حضور مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی، رضا تقی‌پور نماینده تهران در مجلس و رسول جلیلی از مهم‌ترین چهره‌های مخالف رفع فیلترینگ در این جلسه شاهد این مدعا است.

در نظر گرفتن سختی راه پزشکیان، اما مانع از مطالبه‌گری مردم در این زمینه نیست. پزشکیان وعده رفع فیلتر داده و گردنش را هم برای وعده‌ها گرو گذاشته است. نگاهی به نظرسنجی‌ها درباره محبوبیت شبکه‌های اجتماعی نزد مردم نیز نشان می‌دهد که خواست جامعه برای تحقق این وعده چقدر جدی است و روی زمین ماندن آن چه ضربه‌ای می‌تواند به سرمایه اجتماعی دولت بزند.

 


+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn