کد خبر : 99708
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
0 بازدید

فیلم کوتاه ایرانی “چمدان” درخشید؛ کسب جایزه ۱۰ هزار دلاری از جشنواره بنیاد فرهنگ آمریکا

فیلم کوتاه ایرانی “چمدان” درخشید؛ کسب جایزه ۱۰ هزار دلاری از جشنواره بنیاد فرهنگ آمریکا

به گزارش بازیگر 360 ، در خبری خوش برای سینمای ایران، فیلم کوتاه “چمدان” به کارگردانی مشترک آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور، موفق شد در پانزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه بنیاد فرهنگ آمریکا، جایزه ۱۰ هزار دلاری بهترین فیلم را از آن خود کند. این فیلم که روایتگر داستان دردناک یک مهاجر است، با موضوعی

به گزارش بازیگر 360 ، در خبری خوش برای سینمای ایران، فیلم کوتاه “چمدان” به کارگردانی مشترک آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور، موفق شد در پانزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه بنیاد فرهنگ آمریکا، جایزه ۱۰ هزار دلاری بهترین فیلم را از آن خود کند.

این فیلم که روایتگر داستان دردناک یک مهاجر است، با موضوعی جهانی و داستانی تاثیرگذار توانست توجه داوران و مخاطبان را به خود جلب کند. “چمدان” پیش از این نیز در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی دیگری همچون دریای سرخ، بیجینگ، ساحل آبی فرانسه، فائوستو روسانو ایتالیا و … جوایز متعددی را کسب کرده بود.

جشنواره بنیاد فرهنگ آمریکا؛ بستری برای معرفی سینمای ایران

جشنواره فیلم بنیاد فرهنگ آمریکا که از سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را آغاز کرده، با هدف معرفی و حمایت از فیلم‌های کوتاه ایرانی و گرامیداشت میراث فرهنگی ایران برگزار می‌شود. این رویداد هر ساله با استقبال گسترده فیلمسازان ایرانی و خارجی مواجه می‌شود.

داستان فیلم “چمدان”

فیلم کوتاه “چمدان” داستان مردی مهاجر را روایت می‌کند که بار دیگر وطن خود را از دست می‌دهد. این فیلم با بازی میثم دامن‌زه، رضوان خدامی، النا سهامی و آوا مسلم‌خانی، به زیبایی و عمق احساسات یک مهاجر پرداخته و تماشاگر را به اندیشه وا می‌دارد.

اهمیت این دستاورد

کسب جایزه ۱۰ هزار دلاری از جشنواره بنیاد فرهنگ آمریکا، نشان از کیفیت بالای فیلم کوتاه “چمدان” و توانایی فیلمسازان ایرانی در رقابت با فیلم‌های دیگر کشورها دارد. این موفقیت می‌تواند به عنوان الگویی برای سایر فیلمسازان جوان ایرانی باشد و آن‌ها را برای خلق آثار ارزشمندتر تشویق کند.

عوامل تولید فیلم “چمدان”

  • نویسنده و کارگردان: آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور
  • تهیه‌کننده: فریبا عرب
  • بازیگران: میثم دامن‌زه، رضوان خدامی، النا سهامی، آوا مسلم‌خانی
  • پخش و عرضه جهانی: مجموعه بَفر پروداکشن

در پایان، این موفقیت بزرگ برای سینمای ایران، نشان از پتانسیل بالای فیلمسازان ایرانی و اهمیت حمایت از آثار کوتاه دارد. امید است که این دستاوردها ادامه‌دار باشد و شاهد درخشش بیشتر فیلم‌های ایرانی در عرصه بین‌المللی باشیم.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn