کد خبر : 99723
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴
1 بازدید

“شور عاشقی” درخشید؛ جایزه ویژه دبیر جشنواره مذهب امروز ایتالیا برای سینمای ایران

“شور عاشقی” درخشید؛ جایزه ویژه دبیر جشنواره مذهب امروز ایتالیا برای سینمای ایران

به گزارش بازیگر 360 ، فیلم سینمایی “شور عاشقی” به کارگردانی و تهیه‌کنندگی داریوش یاری، افتخاری دیگر برای سینمای ایران رقم زد. این فیلم در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم “مذهب امروز” ایتالیا، موفق به کسب جایزه ویژه دبیر جشنواره شد. جایزه برای گفت‌وگوی بین‌المذاهب هیئت داوران این جشنواره، دلیل اعطای جایزه به

به گزارش بازیگر 360 ، فیلم سینمایی “شور عاشقی” به کارگردانی و تهیه‌کنندگی داریوش یاری، افتخاری دیگر برای سینمای ایران رقم زد. این فیلم در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم “مذهب امروز” ایتالیا، موفق به کسب جایزه ویژه دبیر جشنواره شد.

جایزه برای گفت‌وگوی بین‌المذاهب

هیئت داوران این جشنواره، دلیل اعطای جایزه به “شور عاشقی” را تعهد روایی فیلم به بیان داستانی مقدس با زبانی بدیع و با توجه ویژه به مواجهه بین مذاهب عنوان کردند. این بدان معناست که هیئت داوران، فیلم “شور عاشقی” را به دلیل روایت دینی و توجه به گفت‌وگوی بین‌المللی میان ادیان، شایسته تقدیر دانسته‌اند.

داستان فیلم “شور عاشقی”

“شور عاشقی” داستان دختری به نام سلما را روایت می‌کند که برای جلوگیری از تحریف تاریخ و حفظ حقیقت، تصمیم می‌گیرد به کاروان اسرای کربلا بپیوندد. او با این کار، علاوه بر انتقام خون پدرش، به دنبال رساندن پیام حقیقت به مردم است.

جشنواره مذهب امروز ایتالیا

جشنواره بین‌المللی فیلم “مذهب امروز” ایتالیا، یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم با موضوع دین و معنویت در جهان است. این جشنواره هر ساله با هدف ترویج گفت‌وگو و تفاهم بین ادیان برگزار می‌شود.

اهمیت این دستاورد

کسب جایزه ویژه دبیر جشنواره مذهب امروز ایتالیا، نشان از کیفیت بالای فیلم “شور عاشقی” و توانایی سینمای ایران در تولید آثاری با مضامین ارزشی و بین‌المللی دارد. این دستاورد می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر فیلمسازان ایرانی باشد و آن‌ها را برای خلق آثاری با مضامین مشابه تشویق کند.

عوامل تولید فیلم “شور عاشقی”

  • کارگردان و تهیه‌کننده: داریوش یاری
  • تهیه‌کنندگان: بنیاد سینمایی فارابی، بنیاد شهید

در پایان، این موفقیت بزرگ برای سینمای ایران، نشان از پتانسیل بالای فیلمسازان ایرانی و اهمیت حمایت از آثار ارزشی است. امید است که این دستاوردها ادامه‌دار باشد و شاهد درخشش بیشتر سینمای ایران در عرصه بین‌المللی باشیم.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn