کد خبر : 99977
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۷:۲۵
3 بازدید

چشم دوختن مجامع سهام عدالت به تصمیم شورای عالی بورس

چشم دوختن مجامع سهام عدالت به تصمیم شورای عالی بورس

۷ آذر ماه ۱۴۰۲ بود که شورای‌عالی بورس در مصوبه‌ای مقرر کرد تا ابتدای شهریور ۱۴۰۳ تمامی مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار شود تا سرانجام پس از بلاتکلیفی‌های بسیار بعد از برگزاری این مجامع در خصوص بازگشایی نماد‌های استانی سهام عدالت تصمیمات لازم اتخاذ شود. اکنون یک ماه هم از زمان مصوب شورای

۷ آذر ماه ۱۴۰۲ بود که شورای‌عالی بورس در مصوبه‌ای مقرر کرد تا ابتدای شهریور ۱۴۰۳ تمامی مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار شود تا سرانجام پس از بلاتکلیفی‌های بسیار بعد از برگزاری این مجامع در خصوص بازگشایی نماد‌های استانی سهام عدالت تصمیمات لازم اتخاذ شود.

اکنون یک ماه هم از زمان مصوب شورای عالی بورس برای برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گذشته اما همچنان تنها ۷ مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برای استان‌های خراسان شمالی، زنجان، گیلان، مرکزی، اصفهان، کرمان و کرمانشاه برگزار شده است.

مجمع ۵ شرکت‌ سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت لغو شد

مجامعی که ولی‌الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جزئیات آن اظهار کرد: تاکنون ۷ شرکت سرمایه‌گذاری استانی مجامع خود را برگزار کردند و مجمع ۵ استان لغو شده است.

این مقام مسئول پیش با اشاره به دلایل برگزار نشدن ۵ مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که مقرر بود از ۱۵ تا ۳۱ شهریور برگزار شوند، اعلام کرد: دلیل برگزار نشدن مجامع عمومی شرکت‌ها آماده نبودن صورت‌های مالی آنها بوده است.

جعفری تاکید کرد: مجامع برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از جمله استان‌های سیستان وبلوچستان که قرار بود نیمه دوم شهریور ماه امسال برگزار شود، به دلیل آماده نشدن صورت‌های مالی برگزار نشد.

زمان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت که حالا به گفته مسئولان نیازمند تمدید مهلت از سمت شورای عالی بورس است و در همین رابطه هم ولی‌الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفته بود: در صورتی که شورای عالی بورس، زمان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را برای بروز کردن صورت‌های مالی تمدید کند، سازمان بورس پیگیر برگزاری دوباره مجامع در موعد مقرر خواهد بود، در غیر این صورت مطابق دستورالعمل انضباطی، با شرکت‌ها برخورد می‌شود.

پیش از این هم مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سابق سازمان بورس در امور سهام عدالت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: باتوجه به روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت لازم است که شورای عالی بورس زمان مشخص شده خود برای برگزاری تمام مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را تمدید کند.

طرح موضوع مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در جلسه شورای عالی بورس 

در همین راستا هم خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران برای پیگیری بیشتر به سراغ یکی از اعضای شورای عالی بورس رفت و این مقام مسئول در گفتگو با ما اظهار کرد: در جلسه شورای عالی بورس طرح موضوع شد و بنا شد یکی از برنامه‌های آتی شورای عالی بورس بحث مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت باشد.

حالا باید منتطر ماند و دید سرانجام روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به کجا خواهد رسید؟ برگزاری مجامعی که بنابر گفته خود مسئولان سازمان بورس  یکی از شروط بازگشایی نماد‌های استانی سهام عدالت پس از سال‌ها بلاتکلیفی‌ است بر همین اساس می‌طلبد نهاد‌های ناظر بر این موضوع و روند آن نظارت بیشتری را داشته باشند.

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn